Als u een smartphone, tablet of pc hebt die normaal gesproken is verbonden met uw Wi-Fi thuis, controleer dan het Wi-Fi-verbindingspictogram op hun scherm (meestal een reeks verticale of gebogen balken die de kwaliteit van het netwerksignaal aangeven): als dit pictogram is gekruist of ontbreekt, wijst dit op een probleem met het Wi-Fi-netwerk in huis, zelfs als de externe internetverbinding werkt. Voor het oplossen van problemen in verband met uw Wi-Fi-thuisnetwerk raadpleegt u de instructies van uw router of het ondersteuningscentrum van uw internetprovider. Als het Wi-Fi-verbindingspictogram geen probleem aangeeft, kunt u controleren of de internetverbinding correct werkt door te proberen www.google.com, of een andere website, in de browser te openen. Als u dit met uw smartphone doet en dezelfde test uitvoert door de mobiele netwerkverbinding uit te schakelen, kunt u er zeker van zijn dat het Wi-Fi-verbindingspad werkt. U kunt het mobiele verkeer van uw smartphone tijdelijk uitschakelen door de optie "dataverkeer" in de instellingenmenu's van de telefoon uit te schakelen. Als de webbrowsertest mislukt, raadpleegt u de instructies van uw router of het ondersteuningscentrum van uw internetprovider voor hulp bij het oplossen van problemen.
Was dit artikel nuttig?
Artikelen in deze sectie
- Aan welke eisen moet mijn Wi-Fi thuisrouter voldoen om verbinding te kunnen maken met een SmegConnect apparaat?
- Hoe kan ik controleren of mijn thuis internetverbinding juist werkt?
- Hoe kan ik controleren of mijn WiFi netwerk thuis voldoende signaalsterkte heeft waar mijn SmegConnect apparaat staat?
- Hoe kan ik mijn gebruikersregistratie annuleren?
- Hoe kan ik mijn registratie voor huishoudelijke apparaten annuleren?
- Hoe kan ik ontroleren of de instellling "Afstandsbediening" actief is?
- Hoe maak ik een account aan?
- Hoe vinden software updates van SmegConnect apparaten plaats?
- Hoeveel kost de SmegConnect App en waar kan ik het downloaden?
- Ik ben het wachtwoord van mijn Wi-Fi-netwerk vergeten. Wat moet ik doen?