Ga voor het SmegConnect apparaat staan waar het geïnstalleerd is, en controleer of u van daaruit met uw PC op internet kunt surfen (als u een smartphone of tablet gebruikt, schakel dan tijdelijk het mobiele netwerk dataverkeer uit om er zeker van te zijn dat de internetverbinding daadwerkelijk via uw WiFi-thuisnetwerk verloopt). Als internetten niet lukt, controleer dan de status van het Wi-Fi-pictogram op uw apparaat: als het een lage signaalsterkte (slechts één bar) of signaalverlies (gekruist of ontbrekend pictogram) aangeeft, dan is de positie van uw apparaat mogelijk te ver verwijderd van uw thuisrouter en is de Wi-Fi-signaalsterkte onvoldoende. In dergelijke gevallen kunt u een 2,4 GHz Wi-Fi repeater (ook wel Wi-Fi extender genoemd) installeren, een apparaat dat verkrijgbaar is bij winkels voor consumentenelektronica en waarmee u het bereik van uw Wi-Fi-router kunt uitbreiden naar verder weg gelegen punten in huis.
Was dit artikel nuttig?
Artikelen in deze sectie
- Aan welke eisen moet mijn Wi-Fi thuisrouter voldoen om verbinding te kunnen maken met een SmegConnect apparaat?
- Hoe kan ik controleren of mijn thuis internetverbinding juist werkt?
- Hoe kan ik controleren of mijn WiFi netwerk thuis voldoende signaalsterkte heeft waar mijn SmegConnect apparaat staat?
- Hoe kan ik mijn gebruikersregistratie annuleren?
- Hoe kan ik mijn registratie voor huishoudelijke apparaten annuleren?
- Hoe kan ik ontroleren of de instellling "Afstandsbediening" actief is?
- Hoe maak ik een account aan?
- Hoe vinden software updates van SmegConnect apparaten plaats?
- Hoeveel kost de SmegConnect App en waar kan ik het downloaden?
- Ik ben het wachtwoord van mijn Wi-Fi-netwerk vergeten. Wat moet ik doen?